beornus

Samarbetsvillig.

Kategori: Allmänt

Okej, hur svårt var det inte att skriva ett CV efter ett uppehåll på cirka två och ett halvt år? Jag är helt blank. Vem är jag? Vad gillar jag? Är jag snäll? Dum? Oseriös? Duktig? Dålig på att formulera mig? Den sista stämmer i alla fall till hundra procent.

Det är nästan så att jag får snålkika på alla CVn som kommer in på jobbet bara för att veta hur jag ska lägga upp all info.. Wish me luck.

Ett tips till alla nätugglor (hehe) är hur som helst att ni MÅSTE bifoga en bild på er! Jag dissade det totalt när jag var "livsnjutare" och tänkte att det spelar väl ingen roll, men NU när man får in ett x antal CVn i veckan så är det verkligen att en ska bort om bild fattas. Det har absolut inget med utseende att göra, utan det är så att om man har lämnat sitt CV för hand så behövs det en bild för att komma ihåg personen. Samma sak gäller om man mailar eller postar. När man får se en bild på personen man läser om så skapar man lättare en personlighet i huvudet och det blir även svårare att bara slänga bort papprena. Lyckan till er.


Liten kille med tofs 2008.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: